Weet je nog, vorig jaar zomer? Vakantiegangers op Schiphol moesten urenlang wachten in de rij. Je moet er natuurlijk wat voor over hebben, om niet urenlang te hoeven wachten in de files rondom Parijs.
Wanneer het tegenovergestelde gebeurt van wat je verwacht, heet dat situationele ironie. Deze ironie is de medewerkers van Schiphol niet vreemd. Dat bleek laatst toen ik mijn training mocht geven aan de afdeling projecten. Het begon al bij de antwoorden die ik ontving op het vooraf rondgestuurde vragenformulier. Deelnemers blijken last te hebben van vliegschaamte en iemand schreef ‘een hekel te hebben aan negativisme’. Wat ik erg grappig vond.
Tijdens de training doen we meerdere oefeningen om verschillende graptechnieken in de vingers te krijgen. De input bij deze oefeningen komt van de deelnemers. Zij dragen onderwerpen en voorbeeldsituaties aan. Zo moest onder andere de schipholchaos van vorig jaar eraan geloven. Dit leidde tot grappen als: Schiphol komt deze zomer met: “See - beweeg de komende 5 uur met een halve meter per minuut - fly.” En passant hebben we nog even Crocs geroast: 'De gaten in de crocs zijn heel fijn om je gebrek aan smaak te ventileren.'
Het was een erg leuke middag met grappige resultaten. Bedankt Gyasi Bonne-David Johnson voor de uitnodiging!
P.S.:
Inmiddels heb ik verkoeling gezocht van de Nederlandse hitte in Thailand. Voor wie zich afvraagt hoe druk het momenteel is bij Schiphol? Ik heb echt urenlang moeten wachten op mijn vlucht. Niet omdat het druk was - er was juist bijna niemand – maar omdat we anticiperenden op drukte. We waren er blijkbaar veel te vroeg. #Ironie.
#schiphol#humor#training#humorloont#vanhumorkrijgjevleugels #humor geeft shiphol vleugels
Commentaires